Utbildning

I vår säljskola finns utbildningar inom förhandlingsteknik, försäljning, ambassadörskap och kundservice. Självklart skräddarsyr vi även sälj-, marknads- och kundrelationsutbildningar vid behov. Aktuella utbildningar:

Säljare, hur maximerar du din försäljning

En utbildning för alla som jobbar med försäljning på fältet och som vill se förändring i resultatet och i kundmötet.
Ladda ner PDF-filOmfattning: Utbildningen omfattar 2+1 dagar. Deltagare: 12 personer/kurstillfälle Plats för genomförande: Värnamo, Jönköping, Göteborg. Vid önskemål kan utbildningen genomföras företagsförlagd.

Målgrupp

Utbildningen vänder sig till säljerfarna och sälj- etablerade personer som har, eller kommer att få ansvar att genomföra kundbesök ute på fältet. Personer som ytterligare vill stärka sin roll som driven säljare på en allt mer utmanande marknad.

Utbildningsinnehåll

  • Konsten att förbereda det perfekta kundmötet
  • Vinner du på bortaplan?
  • Kundens underliggande behov – vad är det?
  • Varför köper kunden?
  • Människors olikheter – vilket argument fungerar på vem?
  • Du lär dig skillnaden mellan försäljning och förhandling.
  • Hur stärker jag min position efter kundmötet?

Mål med utbildningen

Som säljare spelar vi ofta våra matcher på bortaplan. Utbildningen ger dig kunskap som maximerar ditt kund- besök. Detta genom att öka din självkännedom och ditt agerande som säljare, före, under och efter kundmötet.

Utbildningsform/pedagogik

Utbildningen genomförs främst som lärarledda kurs- tillfällen, men innehåller även självstudier. Atmosfären är öppen och bygger på ett högt engagemang och aktivt deltagande. Utbildningen kommer att beröra försäljnings- processens olika delar, men framförallt kundrelationen och mötet med kunden.

Effektiv och lönsam förhandlingsteknik

En utbildning för dig som arbetar med försäljning och som vill uppnå mer i förhandlingarna med kund
Ladda ner PDF-fil

Omfattning: Utbildningen omfattar 2 dagar. Deltagare: 12 personer/kurstillfälle Plats för genomförande: Värnamo, Jönköping, Göteborg. Vid önskemål kan utbildningen genomföras företagsförlagd.

Målgrupp

Utbildningen vänder sig till dig som förhandlar om produkter, tjänster eller idéer. Utbildningens tyngpunkt läggs på förhandling ifrån säljarens perspektiv.

Utbildningsform/pedagogik

Utbildningen genomförs främst som lärarledda kurs- tillfällen, men innehåller även självstudier. Atmosfären är öppen och bygger på ett högt engagemang och aktivt deltagande.

Mål med utbildningen

Vad är det som avgör vem som vinner en förhandling? När övergår säljsamtalet till förhandling? I denna utbildning ger vi dig de rätta verktygen och själv- förtroendet för att uppnå en succé i förhandlingen. Få kunden att känna sig som en vinnare och skapa därigenom lönsammare affärer!

Utbildningsinnehåll

  • Förbered en strukturerad förhandling.
  • Skillnaden på säljsamtal och förhandling.
  • Lär dig frågemetodiken för att få ett lyckat avslut.
  • Ska man tacka nej till en affär? I så fall när?
  • Hållbara argument.
  • Sluta sänk priset, det finns alternativ!

Kvalitetssäkra dina kundmöten

Hur kan jag i min roll påverka företagets utveckling och försäljning? Hur blir jag en ambassadör för företagets varumärke? Ladda ner PDF-fil

Omfattning: Utbildningen omfattar 1 dag. Deltagare: 20 personer/kurstillfälle Plats för genomförande: Värnamo, Jönköping, Göteborg. Vid önskemål kan utbildningen genomföras företagsförlagd.

Målgrupp

Utbildningen vänder sig till dig som träffar kunder i icke säljroll, t.ex. servicetekniker, reparatörer, montörer m.m, men utbildningen kan också ses som en allmän ambassadörskapsutbildning för alla på företaget.

Utbildningsform/pedagogik

Utbildningen genomförs främst som lärarledda kurs- tillfällen, men innehåller även självstudier. Atmosfären är öppen och bygger på ett högt engagemang och aktivt deltagande. Kan med fördel kombineras med Kund-EKG.

Mål med utbildningen

Kvalitetssäkra företagets ambassadörer. Deltagarna får kunskaper och ökad medvetenhet om hur de påverkar företagets varumärke och resultat.

Utbildningsinnehåll

  • Rollen som servicegivare och bemötare.
  • Att bära upp ett varumärke.
  • Få nöjdare kunder och ökad försäljning.
  • Klagomålshantering och problemlösning.
  • Hur gör jag succé i kundmötet?
  • Jag – den avgörande faktorn!

Hantera kunder proffsigt och lönsamt.

En utbildning för att maximera försäljningen inom kundtjänst och orderhantering. Ladda ner PDF-fil

Omfattning: Utbildningen omfattar 2 dagar. Deltagare: 16 personer/utbildning Plats för genomförande: Värnamo, Jönköping och/eller Göteborg. Vid önskemål kan utbildningen genomföras företagsförlagd.

Målgrupp

Utbildningen vänder sig till dig som arbetar med kund- service. Du arbetar kanske idag som innesäljare, kundtjänst, orderhanterare, leveransbevakare och dylikt.

Mål med utbildningen

Som företag är vi alla beroende av våra kunder. Tar vi inte hand om dem på rätt sätt riskerar vi att förlora dem till en konkurrent. Men vad är då rätt sätt? Har kunden alltid rätt? Hur skall vi kommunicera för att sälja mer? Under denna utbildning lär du dig att använda rätt teknik för att skapa en lättare, roligare och betydligt mer lönsam arbetsdag. En kundservice i världsklass!

Utbildningsform/pedagogik

Utbildningen genomförs främst som lärarledda kurs- tillfällen, men innehåller även självstudier. Atmosfären är öppen och bygger på ett högt engagemang och aktivt deltagande.

Utbildningsinnehåll

  • Rollen som servicegivare och bemötare.
  • Du lär dig utveckla och identifiera ditt personliga sätt att sälja och serva via telefon och mail.
  • Klagomålshantering – världens bästa säljsamtal.
  • Så vinner du kunden via telefon – tekniken som gör dig ihågkommen hos kund.
  • Maximera försäljningen i kundmötet via telefon.
  • Aktivt lyssnande, hör du rätt?
  • Ord, röst och kroppsspråk, vilka signaler skickar du?

Ny säljare? Hur maximerar du din försäljning

Ladda ner PDF-fil

Omfattning: Utbildningen omfattar 2+1 dagar. Deltagare: Max 12 personer/kurstillfälle Plats för genomförande: Värnamo, Jönköping, Göteborg. Vid önskemål kan utbildningen genomföras företagsförlagd.

Målgrupp

Utbildningen vänder sig till dig som är ny i din roll som säljare ute på fältet, och som vill förbereda dig i din nya roll som säljare på en alltmer utmanade marknad.

Mål med utbildningen

Som säljare spelar vi ofta våra matcher på bortaplan. Utbildningen ger dig kunskap om säljprocessens grunder som maximerar ditt kundbesök. Detta genom att öka din självkännedom och ditt agerande som säljare, före, under och efter kundmötet. Utbildningsform/pedagogik

Utbildningen genomförs främst som lärarledda kurs- tillfällen, men innehåller även självstudier. Atmosfären är öppen och bygger på ett högt engagemang och aktivt deltagande. Utbildningen kommer att beröra försäljnings- processens olika delar, men framförallt på kundrelationen och mötet med kunden. I utbildningen arbetar vi också med bearbetning av ditt befintliga kundunderlag.

Utbildningsinnehåll

  • Genomgång av grunderna i de 4 säljfaserna: Kontaktfasen – Analysfasen – Förslagsfasen – Beslutsfasen
  • Konsten att förbereda det perfekta kundmötet.
  • Vinner du på bortaplan?
  • Kundens underliggande behov – vad är det?
  • Varför köper kunden?
  • Du lär dig skillnaden mellan försäljning och förhandling.
  • Hur stärker jag min position efter kundmötet
  • Frågeteknik, vinnande argument!
  • Nå framgång genom att strukturera ditt säljarbete
  • Enkla knep till nya säljare. Vad avgör om jag får sälja?

Kommande utbildningar

01
mars

Säljutbildning - Maximera din försäljning!

09:00 — 16:00
@ Finnveden Säljkraft AB
Läs mer